Colata és aquell lloc on tornem cada any, en Montaverner, al bell mig de la Vall d'Albaida.
Però aquesta Colata virtual, aquest bloc, vol ser una visió de les coses des d'un altre punt de mira: perifèric, personal i escèptic.
Avant! Esteu convidats.

dilluns, 14 de juliol del 2008

A l’amic /-ga anònim/-a

Perdoneu que el present post el titule amb tanta profusió de correcció política, mai millor dit, pel tema de què es tracta. Però és que no sé a qui li escric.
M’explicaré: he rebut un anònim.
No m’estic referint a aquells fulls amb lletres retallades, sovint amenaçadores, que hem vist a les pel•lícules de mafiosos i delinqüents. Em referisc a un comentari anònim fet arran del meu darrer post, “Desficaci, prepotència i personalismes”.
Fins ara he de confessar-vos, als pocs minuts de publicar qualsevol comentari me n’apareixia un, segurament fet per una màquina d’aqueixes que escannegen l’activitat a Internet. Com que era en anglès i jo no estic per impartir res en aqueix idioma, i la Conselleria de Font de Mora encara no té jurisdicció sobre Colata, ... ho tenia clar.
De sobte m’han vingut al cap aqueixes rèmores predemocràtiques, aqueixes pors atàviques a “significar-se”, a ser conegut, o senzillament producte de la mala fe i la covardia. De segur que recordeu algun que altre exemple, al poble o en un altre poble veí.
Doncs hi ha qui encara no ha superat aquella etapa, signe inequívoc de que hi ha qui encara “no està en democràcia”. Això no vol dir que els altres que solem participar d’aquests blocs i fòrums ja tinguem per costum signar els comentaris. Que no passa res, que l’important és debatre idees i formular propostes. I rebatre-les si cal.
D’això va aquest bloc.
Igual que jo em presente, els qui voleu dir res, també cal que ho feu. Ací no hi ha represàlies ni llistes negres. Hem lluitat massa anys, i encara ho fet en altres àmbits, contra aquest obscurantisme, perquè ara claudiquem de la responsabilitat que tenim sobre el que diem i donem el mateix valor a un anònim que a una opinió donada de cara, amb tota la voluntat.
Per això, amic o amiga (que no sé de quin sexe ets o a quin vols adscriure’t) que m’has enviat un anònim que acaba amb un “no soy persona de letras”. Com a qualsevol mitjà de comunicació responsable, el teu comentari només el penjaré en el mateix moment en què me l’envies signat. Evidentment, com tots els comentaris d’aquest bloc, a partir d’aqueix moment, i seguint el mateix procediment, qualsevol escrivent identificat podrà contestar-te. Només cal seguir una senzilla norma: ser respectuosos.
Altrament seria una falta de respecte als qui creiem en la democràcia i volem foragitar de la vida pública per a sempre els escoltets i les maledicències.